22 d’ag. 2011

La conducció

100.000 morts i 470.000 ferits, a l'any, o el què és el mateix que dir que cada dia moren 680 persones i 45.000 resulten ferides en accident de trànsit.
No es d'estranyar que les xifres siguin les que són. Els xinesos disten molt de ser bons conductors. Les seves habilitats al volant deixen molt que desitjar. No és d'estranyar veure avançaments en curves tancades i sense gens de visibilitat, avançaments pel voral, canvis de carril sense indicar-los, traspassar dobles continues... Els semàfors, sovint són ignorats, i els excessos de velocitat estan a l'ordre del dia. 
Pujar en un cotxe conduit per un xinès pot suposar posar en perill la integritat de qualsevol. 
Els clàxons no arriben a la fi dels seus dies conjuntament amb la resta del vehicle. La gran utilització d'aquests per indicar que un ha trigat dos segons més del què pot ser previst en iniciar el recorregut, o simplement per indicar que es vol avançar (els intermitents se'ls podrien estalviar en els cotxes xinesos), fan que aquests tinguin una vida curta.
Els altres gran perjudicats per la temerària conducció són la gent que va en bicicleta. El nombre de morts per atropellament són molt elevats. Les bicicletes, una de les icones de la societat xinesa no és respectada pels vehicles motoritzats. 
Un trajecte en taxi o autobús, pot semblar una odissea. Ja no cal pensar, el què és conduir un mateix per allà. Una aventura no apta per a cardíacs. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada